Witaj na forum 306team!


Aby wejść do panelu należy się zalogować!
Zarejestruj się lub

Logowanie

Regulamin

1.Nieznajomosc regulaminu nie usprawiedliwia nieprzestrzegania go.
2. Podpis moze miec wysokosc maksymalnie 10 linii tekstu, moze byc to tez obrazek/obrazki.
3. Przed zalozeniem nowego tematu skorzystaj z opcji 'szukaj'.
4. Avatar nie moze zawierac tresci erotycznych lub pornograficznych.
5. Forum to miejsce publiczne, wyrazaj sie kulturalnie i zgodnie z regulami jezyka polskiego.
Nasz portal!


Pobierz cały temat  Poprzedni temat «» Następny temat
Cieknie olej 1.4
Autor Wiadomość
mateo91 
Nowicjusz



Auto: Peugeot 306
Silnik: inny
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 5
Otrzymał 1 piw(a)





Wysłany: 2010-03-28, 14:38 Pobierz post   Cieknie olej 1.4

Witam :))

Mam dość poważny problem, ponieważ od pewnego czasu Kot zaczął piszczeć, wymieniłem paski od wspomagania i alternatora, bo były...ładnie stryrane, autko przestało piszczeć i nawet silnik jakoś ciszej zaczął chodzić.
Rozrząd ma przejechane jakieś dopiero 20tys więc jeszcze pociągnie

Lecz dzisiaj znowu sobie popiskuje, diabli wiedzą co to może być. Popadało dzisiaj po około 30km trasy po wjeździe do garażu zauważyłem w kałuży wody ładną kolorową plamę.
No ładnie znowu coś pewnie poszło, jak zwykle.

Zaglądam pod maskę... hmmm

Przy rozrządzie, pod pompą od wspomagania silniczek ładnie ubabrany w oleju, sprawdzam na bagnecie, hmmm troszkę...minimalnie ubyło.
Sprawdzam płyn chłodniczy - hmm troszkę go tez ubyło, ale to tak zawsze ma, jak i w płynie chłodniczym oznak oleju nie ma, ani pod koreczkiem masełka nie ma. Lecz zostawiam plamy pod autkiem jak gdzieś stanę, małe bo małe,
lecz czeka mnie w tym tygodniu mały rajd z jakieś 700km i obawiam się o moją niebieską szczałe co by przypadkiem nie musiała wracać na lawecie do domu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
*elvis306 
Zarząd



Auto: 306 2.0i S16.6, 206 S16
Silnik: 2.0i S16 XU10J4L/Z (RFY)
Wiek: 25
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 1529
Otrzymał 292 piw(a)
Skąd: Łódź





Wysłany: 2010-03-28, 17:22 Pobierz post   

Może lecieć z paru miejsc...szczególnie 1.4 lubi się zalewać olejem. Od góry - spod pokrywy zaworów (silnik cały zalany od góry do dołu), spod uszczelki pod głowicą - tutaj silnik zalany w dół od styku głowicy z blokiem, po przetarciu silnika na łączeniu i przejechaniu kawałek do zagrzania silnika ładnie widać, skąd leci. Najczęściej w rogu nad alternatorem wydmuchuje uszczelkę, tak jak było u mnie. Następnie wszystkie uszczelniacze - jak leci na łączeniu skrzyni z silnikiem to albo uszczelniacz przy kole zamachowym (zazwyczaj przy zagrzanym silniku zostawia całkiem spore kałuże, ale potrafi też nie zostawić raz na jakiś czas) albo ze skrzyni biegów - zdecydowanie rzadziej. Od strony rozrządu mamy 2 uszczelniacze-wałka rozrządu oraz wału korbowego, skąd leci - widać po zdjęciu obudowy rozrządu. Charakterystyczne jest że często pasek rozrządu uwalony jest olejem. Ewentualnie może lecieć spod miski olejowej - czasem doraźnie wystarczy ją dokręcić, a jak nie pomoże to wymiana uszczelki tudzież złożenie na sylikon wysokotemperaturowy. Wtedy cały silnik w miarę czysty i suchy a od spodu uwalony. Może lecieć spod korka spustowego - miedziana uszczelka do wymiany, ale to zazwyczaj wychodzi po zmianie oleju, lub spod filtra - to też po wymianie albo jak coś w niego uderzyło. Najważniejsze to zlokalizować wyciek - przetrzeć silnik, przejechać żeby się zagrzał i postawić na czystym kawałku asfaltu/betonu lub podłożyć jakąś tekturę i patrzeć skąd nakapie. Tyle... powodzenia :devil:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
     
mateo91 
Nowicjusz



Auto: Peugeot 306
Silnik: inny
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 5
Otrzymał 1 piw(a)





Wysłany: 2010-03-28, 19:14 Pobierz post   

Rozumiem, jutro sprawdzę dokładniej na kanale.

Jeżeli będzie to niestety ta nieszczęsna uszczelka pod głowicą....juz chyba z 2raz i jeżeli tylko się będzie pociła to czy przy delikatnej nodze wyduszę jeszcze z tego mojego staruszka 700km bez obaw ze przyjadę na lawecie ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
*elvis306 
Zarząd



Auto: 306 2.0i S16.6, 206 S16
Silnik: 2.0i S16 XU10J4L/Z (RFY)
Wiek: 25
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 1529
Otrzymał 292 piw(a)
Skąd: Łódź





Wysłany: 2010-03-28, 19:25 Pobierz post   

Moja się lała rok, ale od razu jak zauważyłem czyli po zakupie, to wlałem valvoline maxlife i rok jeszcze wytrzymał... szczęściem było że olej szedł na zewnątrz a nie ubywało płynu, olej się nie mieszał z płynem itd itp.; w międzyczasie leciało z uszczelniaczy i wymieniałem sprzęgło, a tam się tylko pociła. Dopiero przed następną wymianą jak zaczęło porządnie kapać to wymieniłem uszczelkę. Nikt nie jest w stanie przewidzieć czy ją wydmucha bardziej na trasie czy nie, moja dała radę :happy: a silnika nie oszczędzałem. Jednak lepiej zapobiegać niż usuwać skutki, jak się weźmiesz od rana do roboty to w 1 dzień uszczelkę wymienisz z planowaniem głowicy włącznie. Ale najpierw ustal, skąd leci.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
     
Więcej szczegółów
Wystawiono 1 piw(a):
mateo91
mateo91 
Nowicjusz



Auto: Peugeot 306
Silnik: inny
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 5
Otrzymał 1 piw(a)





Wysłany: 2010-03-28, 19:33 Pobierz post   

Wiem wiem ze lepiej zapobiegać niż usuwać skutki lecz nie będę miał kiedy i jak, postaram się nie katować go w trasie i co godzinkę loknąć pod maskę sprawdzając poziom oleju :D i z 5 litrów w bagażniku będę woził :D

Jak na razie to zauważyłem ze od czasu do czasu kapnie jak rozgrzany jest
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
Bialy 
Aktywny forumowicz



Auto: 306 Kombi 1999
Silnik: 1.8i 16v XU7JP4/L3
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 240
Otrzymał 63 piw(a)
Skąd: Warszawa





Wysłany: 2010-03-29, 08:48 Pobierz post   

A jesteś pewien że to olej z silnika? Pisałeś że pod pompą wspomagania? Mi jak pompa przeciekała to też ładnie silnik był uwalony olejem właśnie w tych okolicach. Sprawdź też czy Ci nie ubywa płynu z układu wspomagania. A te piski to może właśnie pompa wydaje z siebie...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
mateo91 
Nowicjusz



Auto: Peugeot 306
Silnik: inny
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 5
Otrzymał 1 piw(a)





Wysłany: 2010-03-29, 21:15 Pobierz post   

Bardzo prawdopodobne, wyczyściłem silnik tak ze jest suchy :happy:

Przy okazji zmieniłem lacie na nowe bo zimę już pożegnaliśmy

Oleju nie bierze silnik, płynu chłodniczego też, temperaturka silnika przy normalniej jeździe 90 nie przekroczy :D

A co do wspomagania...no fakt faktem jest na minimum i jakby go troszkę ubyło. :confused:

Zobaczymy po tym małym rajdzie co wyjdzie, wielu znajomych mechaników postawiło ładną tezę - jak kałuży nie masz pod silnikiem, coś tak tylko kapnie to jeździj :D

Na razie nie chce wydawać ooooookoło 700zł z robocizną za wymianę uszczelek pod głowicą, rozrządu, pompy wody wraz z planowaniem głowicy itd :( Ehh te nasze kociaki czasami są za drogie w utrzymaniu :bored:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
mateo91 
Nowicjusz



Auto: Peugeot 306
Silnik: inny
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 5
Otrzymał 1 piw(a)





Wysłany: 2010-03-31, 21:05 Pobierz post   

No i niestety stało się, albo tego nie widziałem albo już mam urojenia, w zbiorniczku od płynu chłodniczego na ściankach jakby osadziły się małe gródki czarnego oleju :wnerw: :censored: :censored: :censored:

W dodatku....albo jest już tak ciepło ale autko dość szybko nagrzewa się do 89 stopni :młotek:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
kyzer
Nowicjusz


Auto: dziewczyny ;) 1.4 xr
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 4





Wysłany: 2011-06-18, 15:45 Pobierz post   

mateo91 napisał/a:

W dodatku....albo jest już tak ciepło ale autko dość szybko nagrzewa się do 89 stopni :młotek:


Witam!
Może troszkę odkopuję ale Peugeot mojej dziewczyny momentalnie dochodzi do 90 stopni nawet w zimie i grzeje super, jest to objaw czegoś złego?
Zauważyłem to od początku jednak myślałem,że ten typ tak ma..
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
*elvis306 
Zarząd



Auto: 306 2.0i S16.6, 206 S16
Silnik: 2.0i S16 XU10J4L/Z (RFY)
Wiek: 25
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 1529
Otrzymał 292 piw(a)
Skąd: Łódź





Wysłany: 2011-06-18, 17:48 Pobierz post   

Zrobiłeś coś w kierunku wyeliminowania paru możliwości? Na przykład zapowietrzenia układu chłodzenia? Jest temat o przegrzewaniu się silnika, a tu jest o cieknącym oleju...
_________________
306 S16 2000r. - rzeźba, i na gazie, i jedzie
206 S16 2000r. - dla Kobiety, do jazdy po mieście - bo można

nie wk*rwiaj lwa - teraz razy dwa :D

własny Peugeot Planet, służę pomocą z Pugami.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
     
kyzer
Nowicjusz


Auto: dziewczyny ;) 1.4 xr
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 4





Wysłany: 2011-06-18, 19:13 Pobierz post   

Tak, odpowietrzałem, wentylator okej itp
Ja tylko pytałem o szybki wzrost temp. bo kolega mateo91 o tym wspomniał i chciałem zapytać o znaczenie tego symptomu a nie o jego rozwiązanie.
Nie chce robić offtopa liczyłem,że ktoś mi odpowie jednym zdaniem.
Pozdrawiam
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
*elvis306 
Zarząd



Auto: 306 2.0i S16.6, 206 S16
Silnik: 2.0i S16 XU10J4L/Z (RFY)
Wiek: 25
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 1529
Otrzymał 292 piw(a)
Skąd: Łódź





Wysłany: 2011-06-19, 00:57 Pobierz post   

Powiem tyle, miałem remont głowicy w zeszłe wakacje, w styczniu rozbiłem chłodnicę (około 1 km z uciekającym płynem), założyłem nowy zamiennik chłodnicy i jest to samo o czym piszesz, w taką pogodę jak teraz (pochmurno) na 8-10 km jazdy po mieście ( długie światła etc. ) wentylator się włączy ze 2 razy... też nie wiem czy się uszczelka przegrzała, czy coś innego :confused: płynu nie ubywa, oleju też nie, sprężanie ok, samochód jedzie jak zawsze tylko ta temperatura. Podejrzewam że zamiennik chłodnicy nie daje rady i dlatego się przegrzewa. Bo węże i termostat nowe.
_________________
306 S16 2000r. - rzeźba, i na gazie, i jedzie
206 S16 2000r. - dla Kobiety, do jazdy po mieście - bo można

nie wk*rwiaj lwa - teraz razy dwa :D

własny Peugeot Planet, służę pomocą z Pugami.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
     
rendikrendi 
Nowicjusz


Auto: 306
Silnik: 2.0 HDi DW10
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2011
Posty: 3





Wysłany: 2011-06-19, 09:44 Pobierz post   

Trzeba zalać lepszy olej ja znam tylko kilka które pomagaja znacząco obniżyć temp. silnika i oleju
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
^Biker 
ModTeam



Auto: 306
Silnik: inny
Dołączył: 02 Wrz 2008
Posty: 8019
Otrzymał 729 piw(a)
Skąd: Podkarpacie





Wysłany: 2011-06-19, 10:30 Pobierz post   

jesli blok jest w oleju za pompa wspomagania to na 99% uszczelka głowicy , w tym miejscu jest głowny kanał olejowy i te silniki tak maja ze uszczelka puszcza w tym miejscu ( zaznaczone na czerwono) przy wymianie uszczelki nie warto na niej oszczedzać tylko założyc dobrej jakosci Victor Reinz , Erling jak ognia unikać Ajusa , Fai i tym podobnych jednosezonowych wynalazków . Nie wiem czy mozna do 1,4 ale ja do 1,6 założyłem metalowa uszczelke Victor Reinz co opisałem w temacie o uszczelce , sam musiałem wymieniać ponownie uszczelke bo kupiłem szajs który wytrzymał niecały rok i sie całkiem rozgotował objawy były takie że sie przegrzewał czasem spaliny szły do płynu czasem nie , a pod koniec własnie olej ciekł za pompa wspomy .........

kanał olejowy.JPG
Plik ściągnięto 13 raz(y) 289,22 KB

_________________

. : w w w . 3 0 6 t e a m . p l : . . :Zobacz moją 306: .
. : . . . . . . . . . . . .SZUKANIE NIE BOLI. . . . . . . . . . . . : .
. :Tylko głupek ma porządek w garażu ,geniusz potrafi zapanować nad chaosem: .
Ostatnio zmieniony przez Biker 2011-06-19, 18:14, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
     
*elvis306 
Zarząd



Auto: 306 2.0i S16.6, 206 S16
Silnik: 2.0i S16 XU10J4L/Z (RFY)
Wiek: 25
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 1529
Otrzymał 292 piw(a)
Skąd: Łódź





Wysłany: 2011-06-19, 10:46 Pobierz post   

Do 1.4 niestety nie ma metalowych, pytałem. Niestety również mam uszczelkę AJUSA i do momentu jak trochę nie przegrzałem silnika to wszystko było ok. Teraz oleju nie ubywa, płynu też nie, nic się nie dzieje a się grzeje. Olej zmienię chyba rzeczywiście żeby zobaczyć czy mu przejdzie.
_________________
306 S16 2000r. - rzeźba, i na gazie, i jedzie
206 S16 2000r. - dla Kobiety, do jazdy po mieście - bo można

nie wk*rwiaj lwa - teraz razy dwa :D

własny Peugeot Planet, służę pomocą z Pugami.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   

Pobierz cały temat 
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by Mabu