Witaj na forum 306team!


Aby wejść do panelu należy się zalogować!
Zarejestruj się lub

Logowanie

Regulamin

1.Nieznajomosc regulaminu nie usprawiedliwia nieprzestrzegania go.
2. Podpis moze miec wysokosc maksymalnie 10 linii tekstu, moze byc to tez obrazek/obrazki.
3. Przed zalozeniem nowego tematu skorzystaj z opcji 'szukaj'.
4. Avatar nie moze zawierac tresci erotycznych lub pornograficznych.
5. Forum to miejsce publiczne, wyrazaj sie kulturalnie i zgodnie z regulami jezyka polskiego.
Nasz portal!


Pobierz cały temat  Poprzedni temat «» Następny temat
Hydrauliczny reczny.
Autor Wiadomość
$kuba_g 
VIP



Auto: Pug 306 gti 6 oraz 1.4XN
Silnik: 2.0i GTi-6 XU10J4RS/L3
Wiek: 32
Dołączył: 02 Wrz 2008
Posty: 1739
Otrzymał 206 piw(a)
Skąd: Łomianki k/W-wa





Wysłany: 2008-12-10, 02:11 Pobierz post   Hydrauliczny reczny.

Jestem zielony w tym temacie. Jak wykonac taki mod. Kupuje sie dzwignie z pompa i co dalej?
_________________
Tylnie belki po regeneracji!! Diagnostyka komputerowa Peugeot, Citroen (LEXIA)
Masz problem z tylną belka, klimą, zbieżność, mechaniką itd.? Posiadam też w sprzedaży części zamienne w atrakcyjnych cenach.
tel. 0 500-041-197
www.gropro.com.pl
2x306
Peugeot 306 gti 6 120kW 1999r
Peugeot 306 XN 55 kW 1997r
Buduje własną rajdówkę!!! -spełniam swoje marzenie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
     
tiger 
Zaczyna sie udzielać


Auto: peugeot 306 cabrio
Silnik: 2.0i XSi XU10J2CL/Z (RFX)
Wiek: 33
Dołączył: 27 Lis 2008
Posty: 69
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: stara Kraśnica





Wysłany: 2008-12-10, 02:38 Pobierz post   

wpinasz sie pod przewody biegnące do tylnych kół potrzebujesz jeszcze zaworów zwrotnych które montujesz na przewodach miedzy pompą nożną a od ręcznego aby ciśnienie z rękawa nie szło na przednie koła trochęz tym babrania jest

W standardowym hamulcu ręcznym ruch dźwigni pociąga za sobą linkę, która siłę naszej ręki przekazuje na hamulce tylnej osi (tarczowe lub bębnowe). Schemat działania hydraulicznego hamulca ręcznego sprowadza się z kolei do zastosowania dodatkowej pompy, wpiętej w istniejący układ hamulcowy, uruchamianej ruchem tego samego lewarka. Pompa ta, za pośrednictwem przewodów ciśnieniowych, hydraulicznie oddziaływuje na hamulce. Nietrudno się domyślić, że z dużo większą mocą, a więc skuteczniej. Tradycyjna linka staje się zupełnie zbędna.

Najbardziej popularne układy hydrauliczne znajdziemy w wielu Fiatach 126p startujących w popularnych KJS-ach. Układ hamulcowy maluchów jest bowiem niemal stworzony do dokonywania przeróbek. Pompa hamulca zasadniczego jest tu podzielona na dwie sekcje, które niezależnie od siebie tłoczą płyn do hamulców przednich i tylnych kół. W tym przypadku wystarczy wykorzystać dodatkową pompę, no. ze sprzęgła dużego fiata i wpiąć ją w przewód hamulcowy odpowiadający za tylną oś. Tym samym przeróbka taka nie modyfikuje zasady działania seryjnego układu hamulcowego. Należy jedynie pamiętać, aby zastosowana dodatkowa pompa była wyposażona w tzw. zawory zwrotne lub aby jej konstrukcja uniemożliwiała jednoczesne tłoczenie płynu w obu kierunkach, a jedynie na tylne koła.


UWAGA Musisz jednak zdawać sobie sprawę, że montaż układu hydraulicznego może zmienić X-diagonalny system hamulcowy całego auta, a to już narusza obowiązujące w Polsce przepisy. Dociekliwy specjalista ze stacji diagnostycznej może nie podbić nam okresowego badania technicznego. Co gorsza, w sytuacji poważnego wypadku ekspertyza jednoznacznie stwierdzi, że układ hamulcowy w naszym aucie nie spełniał norm. Może to nieść daleko idące konsekwencje.
_________________
eye of the tiger lubię gdy nad głową jest nic
Ostatnio zmieniony przez lidek 2008-12-11, 00:53, w całości zmieniany 2 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
     
Więcej szczegółów
Wystawiono 1 piw(a):
$kuba_g
mario 
Aktywny forumowicz



Auto: 407 2.0 HDI
Silnik: inny
Wiek: 32
Dołączył: 02 Wrz 2008
Posty: 2170
Otrzymał 505 piw(a)
Skąd: Kocmyrzów/Kraków





Wysłany: 2008-12-10, 05:17 Pobierz post   

Nie rozumiem, jak można zawory zwrotne założyć na przewody idące do tylnych kół?
Jak wtedy będzie schodzić ciśnienie z układu tylnych kół po naciśnięciu pedała hamulca?
jest to według mnie nie możliwe. Poproszę jakiś schemat.

Mam kolegę, który we wszystkich swoich autach montował taki ręczny i zawsze były to dwa osobne obwody (ręczny , nożny), zakładał drugą parę zacisków na tylne tarcze.

Zresztą takim sposobem nie ingerujesz w oryginalną instalację i nie ma problemu z diagnostami.
_________________

ZOBACZ:
MÓJ PUG NA 306TEAM / MOJE FILMY NA YOUTUBE / PEUGEOT PLANET 2000 / LEXIA
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
     
Więcej szczegółów
Wystawiono 1 piw(a):
$kuba_g
$kuba_g 
VIP



Auto: Pug 306 gti 6 oraz 1.4XN
Silnik: 2.0i GTi-6 XU10J4RS/L3
Wiek: 32
Dołączył: 02 Wrz 2008
Posty: 1739
Otrzymał 206 piw(a)
Skąd: Łomianki k/W-wa





Wysłany: 2008-12-10, 10:36 Pobierz post   

Troche poczytalem i faktycznie ingerowanie w uklad wiaze sie z konsekwencjami prawno administracyjnymi. Dlatego musze sobie popatrzec nad drugim rozwiazaniem czyli dodatkowe zaciski.
_________________
Tylnie belki po regeneracji!! Diagnostyka komputerowa Peugeot, Citroen (LEXIA)
Masz problem z tylną belka, klimą, zbieżność, mechaniką itd.? Posiadam też w sprzedaży części zamienne w atrakcyjnych cenach.
tel. 0 500-041-197
www.gropro.com.pl
2x306
Peugeot 306 gti 6 120kW 1999r
Peugeot 306 XN 55 kW 1997r
Buduje własną rajdówkę!!! -spełniam swoje marzenie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
     
mario 
Aktywny forumowicz



Auto: 407 2.0 HDI
Silnik: inny
Wiek: 32
Dołączył: 02 Wrz 2008
Posty: 2170
Otrzymał 505 piw(a)
Skąd: Kocmyrzów/Kraków





Wysłany: 2008-12-10, 14:07 Pobierz post   

Sam chciałem zainstalować taki ręczny, ale w moim przypadku nie opłacalne (bębny z tyłu)
_________________

ZOBACZ:
MÓJ PUG NA 306TEAM / MOJE FILMY NA YOUTUBE / PEUGEOT PLANET 2000 / LEXIA
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
     
tiger 
Zaczyna sie udzielać


Auto: peugeot 306 cabrio
Silnik: 2.0i XSi XU10J2CL/Z (RFX)
Wiek: 33
Dołączył: 27 Lis 2008
Posty: 69
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: stara Kraśnica





Wysłany: 2008-12-10, 18:24 Pobierz post   

te zawory zamykaja się jak zaciągasz ręczny cisnienie z recznego je zamyka


na bębny też możesz
_________________
eye of the tiger lubię gdy nad głową jest nic
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
     
mario 
Aktywny forumowicz



Auto: 407 2.0 HDI
Silnik: inny
Wiek: 32
Dołączył: 02 Wrz 2008
Posty: 2170
Otrzymał 505 piw(a)
Skąd: Kocmyrzów/Kraków





Wysłany: 2008-12-10, 19:11 Pobierz post   

Czyli ten zawór jest bezpośrednio do pompy od ręcznego podpięty??
Napisałeś że zawór zwrotny!
Czyli owszem podczas pracy ręcznego zamyka się pod wpływem ciśnienia, co skutkuje odcięciem części układu hamulca roboczego.
A jeżeli piszesz, że miał by być to zawór zwrotny, to tak samo podczas pracy hamulca roboczego zwiększa się ciśnienie, a po puszczeniu tego hamulca ciśnienie spada, a zawór wtedy też się zamknie i nie dopuści do spadku ciśnienia, skutkując zblokowaniem hamulców tylnych.
_________________

ZOBACZ:
MÓJ PUG NA 306TEAM / MOJE FILMY NA YOUTUBE / PEUGEOT PLANET 2000 / LEXIA
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
     
$k306k 
VIP


Auto: 306 1.6 XN 100KM
Silnik: 1.6i TU5JP/L3 (NFZ)
Dołączył: 13 Wrz 2008
Posty: 2168
Otrzymał 638 piw(a)
Skąd: Bochnia





Wysłany: 2008-12-10, 22:41 Pobierz post   

A co z korektorami siły hamowania kół tylnych które mają nasze pugi a których nie ma PF 126?
Drugi układ hydrauliczny to chyba lepsze rozwiązanie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
     
tiger 
Zaczyna sie udzielać


Auto: peugeot 306 cabrio
Silnik: 2.0i XSi XU10J2CL/Z (RFX)
Wiek: 33
Dołączył: 27 Lis 2008
Posty: 69
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: stara Kraśnica





Wysłany: 2008-12-11, 00:52 Pobierz post   

do mario napisałem zawór zwrotny bo tak się nazywa zwyczajny zawór przepuszcza tylko w jedna stronę a ten do ręcznego ma dodatkowe podłączenie i w momencie zaciągania ręcznego ciśnienie idzie na koła i na ten zawór zamykając go


do k306k czy lepiej podpiąć się do układu istniejącego czy założyć drugi na to pytanie niech odpowie sobie ten co che założyć taki ręczny kolega prosił o trochę wiedzy wiec mu napisałem a co on z tym zrobi to już od niego zależy na pewno łatwiej jest zamontować osobny układ o ile jest na niego miejsce!!! które rozwiązanie jest lepsze ciężko określić takie jest moje zdanie !!
_________________
eye of the tiger lubię gdy nad głową jest nic
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
     
mario 
Aktywny forumowicz



Auto: 407 2.0 HDI
Silnik: inny
Wiek: 32
Dołączył: 02 Wrz 2008
Posty: 2170
Otrzymał 505 piw(a)
Skąd: Kocmyrzów/Kraków





Wysłany: 2008-12-11, 05:25 Pobierz post   

No to ok, teraz już wiem.
Dopytuje się tak ponieważ jak już wcześniej pisałem jestem zainteresowany takim ręcznym, a teoria z zaworem zwrotnym mi po prostu nie pasowała.
Poza tym ktoś, kiedyś natrafi na ten temat i zachce sobie zrobić taki zabieg, zastosuje zawory zwrotne i będzie miał lipę.

Wracając do tematu ta jak taki zawór się dokładnie nazywa, gdzie go mogę dostać i jaka cena?
A ten zawór spełnia swoje zadanie również w drugą stronę? Czyli jak wciskam roboczy (nożny), to czy odcina układ do ręcznego?
I co zawór zdobi jak użyje się dwa hamulce na raz????

Znasz kogoś kto ma taki układ?
Jak mu to się spisuje?

Ale się rozpisałem. :))
Hehe "100 pytań do"!! :D
_________________

ZOBACZ:
MÓJ PUG NA 306TEAM / MOJE FILMY NA YOUTUBE / PEUGEOT PLANET 2000 / LEXIA
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
     
tiger 
Zaczyna sie udzielać


Auto: peugeot 306 cabrio
Silnik: 2.0i XSi XU10J2CL/Z (RFX)
Wiek: 33
Dołączył: 27 Lis 2008
Posty: 69
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: stara Kraśnica





Wysłany: 2008-12-12, 00:53 Pobierz post   

jak to się dokładnie nazywa to ci nie powiem bo koleś wyjechał na obce landy pracować ale jak będzie możliwe ze na święta to zapytam

a
Cytat:
A ten zawór spełnia swoje zadanie również w drugą stronę? Czyli jak wciskam roboczy (nożny), to czy odcina układ do ręcznego?
I co zawór zdobi jak użyje się dwa hamulce na raz????
dobre pytanie nie potrzebna jest kolejna para zaworów na ręczny a jak użyjesz 2 naraz to ten który będzie szybszy ten zablokuje ale to niema znaczenia i tak i tak ci koła zablokuje na takim hydraulicznym ręcznym niema ząbków te co blokują żeby nie opadł leciutko zaciągasz i od razu koła blokuje :okulary:
naprawdę ciężko wyczuć ale zabawa niezła bokiem lecisz jak chcesz :D
_________________
eye of the tiger lubię gdy nad głową jest nic
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
     
k-hell 
Zaczyna sie udzielać



Auto: Peugeot 306 1.6 XT
Wiek: 26
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 98
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: Kruszwica/Inowrocław





Wysłany: 2011-12-04, 20:49 Pobierz post   

Mam pytanie. Czy 306 ma x-diagonalny układ hamulcowy, ewentualnie może ktoś wstawi schemat układy, bo nigdzie nie moge znalezc.
_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko nieopłacalne
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
     
$kuba_g 
VIP



Auto: Pug 306 gti 6 oraz 1.4XN
Silnik: 2.0i GTi-6 XU10J4RS/L3
Wiek: 32
Dołączył: 02 Wrz 2008
Posty: 1739
Otrzymał 206 piw(a)
Skąd: Łomianki k/W-wa





Wysłany: 2011-12-05, 00:54 Pobierz post   

Tak ma krzyzowy uklad LP-PT PP-LT
_________________
Tylnie belki po regeneracji!! Diagnostyka komputerowa Peugeot, Citroen (LEXIA)
Masz problem z tylną belka, klimą, zbieżność, mechaniką itd.? Posiadam też w sprzedaży części zamienne w atrakcyjnych cenach.
tel. 0 500-041-197
www.gropro.com.pl
2x306
Peugeot 306 gti 6 120kW 1999r
Peugeot 306 XN 55 kW 1997r
Buduje własną rajdówkę!!! -spełniam swoje marzenie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   

Pobierz cały temat 
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by Mabu